Het antwoord hierop is retailstyling, maar wat houd dat nou in?
Eigenlijk is het je concept vertalen naar je winkel. Het gaat in grote lijnen over duidelijk over te brengen aan een klant wat je verkoopt en dat de klant daar de juiste beleving van krijgt. Dit kan je realiseren door te zorgen dat alles klopt...het exterieur, interieur, winkelindeling, routing, etalage, produktpresentatie, prijscommunicatie, service etc.
Retailstyling heeft alles te maken met het vertalen van de visie en missie van de retailer. Wat voor middelen gebruik je om de bewuste, onbewuste en emotionele aankopen van de klant te vergroten. Want daar gaat het uiteindelijk allemaal om.
Hoe krijg je klanten binnen? Een bordje op de deur met ‘open’ is vaak niet genoeg.
Je moet je vandaag de dag onderscheiden van je concurrenten. Iets anders, extra’s bieden zoals o.a. persoonlijke aandacht. Waarom onderscheidt Starbucks zich van alle andere koffietentjes? Juist...je naam komt op de beker, je krijgt extra aandacht doordat de koffie speciaal voor jou wordt gemaakt.
Mijn passie en ruim 25 jaar ervaring als visual merchandiser in de retail bij verschillende grote bedrijven, ken ik de kracht van presenteren als geen ander. Mijn kennis en ervaring zet ik graag voor je in. Door eerst goed je winkel te analyseren kan ik je een advies op maat geven passend bij de behoeften en de doelgroep. Vertaald in een duidelijk stappenplan, zodat je kunt beginnen bij de prioriteit.
Hoe kan ik jou helpen je omzet te verhogen?
- Op maat gemaakt advies, hoe je je omzet kunt verhogen
- Inrichten en etalages, showrooms, displays en presentatietafels
- Bewaken van het concept en imago
- Fungeren als aanspreekpunt als het gaat om presentaties.
- Meewerken aan een opening, speciale dagen, sample sales, seizoensgerichte presentaties…
- Het verzorgen van presentaties en trainingen aan ondernemers e/o verkooppersoneel.
- Mysteryshopper; observatie van winkel en personeel met als doel verbeterpunten te signaliseren.
Vraag gerust om meer informatie of een offerte op maat.