Chok di tattoo is een tattooshop in het centrum van Breda. Kae is een startende ondernemer en een passionele Thaise tatoeëerder. Na een intakegesprek en analyse van zijn bedrijf heb ik een adviesrapport voor Chok di Tattoo geschreven. De shop was nauwelijks zichtbaar, in de breedste zin van het woord. Voorheen was alleen het logo, een afbeelding van 2 handen met gekleurde krullen erom heen, te zien op de 2 ramen van zijn shop. Het logo is in dit geval ondergeschikt aan het produkt wat je verkoopt of dienst die je verleent. Er is gekozen voor een belettering met groto rode letters 'TATTOO' op het raam. Dezelfde belettering is aangebracht op een 'door de wind draaiend' reclame bord. De shop ligt iets af van de doorgaande weg en daardoor niet goed zichtbaar. Door dit bord aan de doorgaande weg te zetten is de tattooshop beter zichtbaar. De shop instore was heel steriel, alles wit met alleen een tatoeëerstoel. Ook mede door het logo met de handen, had het hier ook om een nagelstudio kunnen gaan. Er is daarom gekozen voor meer tattoo beleving in de shop aan te brengen. Dit d.m.v. een 'storytelling photowall' met schitterende foto's van de eeuwenoude Thaise tatoeëer technieken door Boeddhistische monniken. Verder heeft Kae een zelfontworpen en gemaakt kunstobject aan de wand bevestigd van een tatoeëer machine. Zichtbaarheid in de breedste zin van het woord, dus ook zichtbaar zijn bij je doelgroep. Adverteren bij de kickboxschool waar Kae lid van is en je laten zien op social media was de volgende stap.
jeans presentatie WE fashion en Hudsons Bay
Etalages Maxx Mode, mode voor een maatje meer. Maxx Mode is een voorbeeld van een 'startende' ondernemer die gebruik maakt van het 2RESTYLE strippenkaartsysteem. Dit houdt in dat er vooraf een inschatting is gedaan op basis van aantal etalages en de grootte daarvan, betreft de hoeveelheid aan uren dat ze mij kunnen inzetten. Dit kan de ene keer zijn voor de etalages maar soms ook voor instore. Maxx mode heeft 2 etalage met in totaal 4 mannequins. Deze worden nu om de 6 weken vernieuwd. Ook is er regelmatig overleg over 'problemen' waar ze instore tegenaan lopen en worden er nieuwe vak indelingen geïntroduceerd met het oog op de overzichtelijkheid voor de klant. 2021 zijn ze verhuisd naar de overkant van de straat. Een hele mooie, grote winkel. Hier is er 1 etalage waar 3 figuren in staan.
Opdracht; ontvangsthal + gangen Het concept draait om de personalisering betreft presentatie van de ondernemers die gevestigd zijn in het Business Park. De zakelijke beleving die het pand uitstraalt moet vandaag de dag persoonlijker. De ondernemer van nu moet zich kunnen onderscheiden van zijn concurrent. Ook speelt een gunfactor een grote rol in het ondernemersschap. Klanten zijn visueel ingesteld, dus door te laten zien wat een bedrijf doet, wie er achter een produkt of dienst zit, zorg je ervoor dat de klant de juiste beleving krijgt. Dit kan zijn d.m.v. een foto, logo, productomschrijving etc. Het concept is dat alle bedrijven een eigen foto, tekst e/o logo kunnen (laten) maken. Denkend aan gedrukt op plexiglas, aluminium of fotolijsten die makkelijk weer te verwisselen zijn. De grootte van de afbeelding kan afhankelijk zijn van, of het vaste huurders van een ruimte zijn of flexibele. (bv. 50x50cm of op zo'n zelfde plaats passen ook 4 afbeeldingen van 20x20cm) Optie: kamernummer rechtsboven in de hoek. Zo wordt het in één oogopslag (beeldend) duidelijk wat voor ondernemers (+product of dienst) er in het pand gevestigd zijn en waar ze te vinden zijn. Verder komt de ruimte koel en zakelijk over. Dat beeld klopt natuurlijk prima bij een businesscentrum, maar mag wel wat aangepast worden aan deze tijd. Zoals warmere kleuren, materialen en wat meer groen. Het oogt hierdoor ook wat persoonlijker. Tevens beïnvloeden kleuren,materialen, verlichting, muziek maar ook extra service en aandacht de gemoedstoestand van de klant en zal dus ook invloed hebben op de omzet van de ondernemers. De gangen zijn lang, smal en zakelijk. Er ligt grijs linoleum op de vloer en de deuren+deurposten zijn Kobaltblauw. Dit is een gegeven en kan wegens eventuele overlast voor de huurders van de kantoren niet worden vervangen. Er is gekozen om de kobaltblauwe kleur terug te laten komen in de kunst welke over de gehele linker muur wordt bevestigd. Het kunstwerk is ter grootte van de gehele muur en ong. 0.75cm hoog en zal zorgen voor warmte, kleur en een juiste acoustic. Deze zal onderbroken worden door de deuren. Aan de rechterkant zullen planten komen en een zitje waar ondernemers samen een kopje koffie kunnen drinken.
December 2016 Opdracht: restaurant van Cooth 13 in kerstsfeer. De eigenaar wil wel kerstsfeer maar minimaal/ sober en passend bij het restaurant en doelgroep. Er is gekozen voor 4 grote kransen van gedroogd bamboeblad. 3 links achter op de wand en 1 voor het raam van de pui. Verder om de kerstsfeer af te stemmen op de doelgroep van het hamburger restaurant, is er gekozen om aan alle lampen, in de kransen en voor het raam hangers van stoer leer te hangen in de vormen engeltjes, kerstboompjes, sterren en rendieren. Buiten aan de pui, boven het raam en logo, komen groene kerstboomtakken met ledverlichting.